איך מתחילים?

כל יום פוגש אותי מישהו ושואל, אז איך מתחילים?

האמת שעד לא מזמן היה לי קשה לענות על השאלה הזו, הסיבה היא שצריך איזה שהוא רקע ויידע בסיסי על תזונה, גוף האדם ובישול. עכשיו, לרובנו יש את הידע הזה, הבעיה היא שחלק גדול ממה שאנחנו “יודעים”, או חושבים שאנחנו יודעים הוא שגוי. אני שומע אנשים מדברים את מה שהם שמעו וגדלו עליו. לדוגמא:

“איך אפשר לאכול שומן ולרדת במשקל?”, “מה עם הכולסטרול?”, “הגוף חייב סוכר כדי לשרוד”, “האם פרי זה נחשב סוכר?”

הבנתי שכדי לעזור לאנשים, צריך פה איזה שהוא שינוי מחשבתי מהותי.

בעצם מה שאני אומר זה שכדי לעזור למישהו לנסות את התזונה, השינוי העיקרי הוא בראש, יש לוותר על כל הדעות הקדומות, לבוא נקי לגמרי, להיכנע. אין לי ממש דרך לעזור למישהו, חבר, בן משפחה, סתם מישהו שפגשתי, אם הוא או היא ימשיכו לחשוב באופן קונבנציונלי. זה קשה להגיד למישהו, שמע אחי, אסור לך לאכול אבטיח כאשר הוא גדל על אבטיח ביולי אוגוסט כל חייו ועוד אמא שלו תמיד דאגה לומר לו “פירות זה בריא! תאכל כמה שבא לך…”.

אז חוק ראשון באיך מתחילים: נכנעים!

מוותרים כל כל מה שחשבתם שאתם יודעים ומתמסרים למשהו אחר, חדש ובלתי מוכר. זה בדרכ השלב הכי קשה לטעמי, השינוי בראש, במחשבה בתפיסת העולם לגבי מה בריא ומה לא. אם עברתם את השלב הזה הייתי ממליץ על השלב הבא:

מנסים למשך 30 יום.

30 ימים הם תקופה שבה כמעט כל אחד יכול להתמסר להרגל חדש, לזנוח הרגל ישן ובמיוחד בכניסה לתזונה הקטוגנית זה 30 הימים שמצד אחד הכי קשים כי הגוף נגמל מסוכר ומנגד הכי מתגמלים כי מאבדים המון משקל ותחושת הקלילות מתחילה לתת את אותותיה די מהר. מי ששורד את 30 הימים הראשונים יכול בראש צלול לקבל החלטה: זה בשבילי או לא בשבילי….ממשיכים או לא…

השלב הבא: מכינים את השטח.

בשלב הזה אני ממליץ להקדיש כמה שעות כדי ללמוד על הבסיס של התזונה ולהכין את המזווה עם חומרי הגלם הבסיסיים ובמקביל לנקות אותו מכל מה שלא בתזונה, שזה כנראה 90% ממה שיש לכם שם כרגע. לבעלי משפחות, כמוני, אני ממליץ לייצר לכם מזווה קטן משלכם ולגנוב מגירה אחת או שתיים במקפיא ובמקרר.

  • מזווה יבש: שמן קוקוס, שמן זית, קמח שקדים, שוקולד מריר (מעל 90%), גהי (ניתן להכין לבד), שמן MCT (לא חובה), חמאת שקדים (פינוק), שקדים (לא קלויים) או/ו אגוזי ברזיל, טחינה גולמית (הדעות חלוקות, אני בעד והאמת די מכור), סודה (כי זה המשקה המוגז היחיד שתוכלו להתפנק עליו מהיום), יין אדום יבש שאתם אוהבים (פינוק), תבלינים (לשים לב ללא סוכר, פורק רינגס (למי שלא שומר כשרות, אחלה חטיף!!!), שימורי טונה (מעט), שימורי כבד דג (מעדן), סרדינים למי שאוהב.
  • מקרר: נקניקים שמנים ונקיים (ללא תוספת סוכר, עדיף לא כשרים עם אחוז שומן גבוה, אם אתם שומרים כשרות, אז מנתחים שמנים), נקניקיות (כנל), בשר טחון עם אחוז שומן גבוה, ביצים (מלאאאאא!!!), חמאה (מלא!!!!!!), גבינות (לא חובה, אם אתם חייבים אז כל מה שהוא 28% שומן ומעלה), קרם קוקוס (אופציונלי לקפה או לבישול), שמנת מתוקה מעל 30%.
  • פריזר: בשר, בשר, ושוב בשר – נתחים שמנים, אסאדו, אנטרקוט, כבד עוף/ בקר/ טלה, צלעות טלה, שוק טלה, המבורגרים שמנים ללא תוספות, כנל לגביי קבב, נקניקיות פליאו שאתם יודעים מה בדיוק יש בהם, פרגיות, אברי פנים שמנים – לבבות, שקדים, שומן טלה, שומן אווז, שומן בקר (הבנתם את העיקרון).
  • ירקות: כרובית, ברוקולי, שעועית ירוקה (אפשר הכל קפוא זה בסדר, עדיף כמובן טרי), חסות/ עלים ירוקים, תרד, בצל (מעט), שום (מעט), לימון ( מעט, רק לתיבול), פטריות, מלפפון ירוק (מעט), עגבנייה (ממש מעט).

הבנתם למה קיטו זה ממש קל?! תעיפו מבט למעלה, תראו כמה אפשרויות. זה די כמו הקלישאה הידועה “תסתכלו על חצי הכוס המלאה ולא על מה שאי אפשר.

עכשיו מגיע השלב הכייפי,

מבשלים

כתבתי כבר בפוסטים קודמים, אם אתם לא בעניין של לבשל, יש לכם שתי אפשרויות:

  1. ללמוד לבשל
  2. לקנות אוכל מוכן שזה אתגר לא קטן (גילוי נאות, עבדכם הנאמן מבשל לכמה וכמה לקוחות קיטו שיש לי כבר מעל שנה) וזה עסק לא זול בכלל.

בוא נניח שאתם מבינים שאתם צריכים לקפוץ למטבח. הרשת מלאה במתכוני קיטו בעברית ובאנגלית. צרפו את עצמכם לקבוצות הפייסבוק השונות ותמצאו עולם שלם של מתכונים.

אזהרה!!! הרבה מאוד מנצלים את הטרנד שנוצר סביב הקיטו ומציעים כאלו מתכונים קטוגנים, כאלו בתזונה. תהיו חכמים ותלמדו את הבסיס של התזונה טוב טוב, כי זה ממש פשוט. יחס קיטו, אחוזי שומן וכולי, זה ממש אבל ממש פשוט וזה היופי בתזונה. מה שלא פשוט, דלגו עליו.

אזהרה 2!!! ב 30 הימים הראשונים אני ממליץ להימנע מכל מה ש”אפור” כל הפינוקים, שוקולדים, וכולי. תנסו להיצמד לבסיס שזה שומן מן החי!!! תתחילו לאהוב את השומן שלכם ולאט לאט תוכלו להתפנק בעוד דברים. זכרו שהגמילה מסוכר קשה והיא תתעתע במוח שלכם. אין חצי הריון בקיטו, אם התחייבתם, לכו על זה בכל הכוח ל 30 יום ואז תקבלו החלטה בראש צלול.

***טיפ אחרון***

תמצאו לכם מלווה, קואוצ’ר שכבר עשה את זה ו/או שותף לפשע, מישהו שיתחיל ביחד איתכם את 30 הימים הראשונים, זה יכול לעשות שינוי אדיר בהתחלה.

בהצלחה!!!

מוגש באהבה,
שלכם, עודד טלמור – Keto Chef

עגלת קניות
דילוג לתוכן