מינימום הזמנה מהמעדניה ₪300. בהזמנה מעל ₪600 משלוח עד הבית חינם!

תפריט דוגמה לתזונה קטגונית למתחילים

מצד אחד, אין באמת תפריט – בתזונת קיטו אתם אמורים לאכול מתי שאתם רעבים עד שאתם מגיעים למצב של שובע – בגלל זה גם כמעט שלא תשמעו אותי משתמש במונח “ארוחת בוקר” – ומה אם הפעם הראשונה שאני רעב היא ב-13:00 בצהריים? גם אז זה נקרא ארוחת בוקר?

מצד שני, אני לא מתעלם מהעובדה שלאנשים קל לעבוד יותר כשיש להם תוכנית מסודרת מול הפנים – בטח כשמדובר במשהו מהותי כמו לשנות את התזונה שהייתם רגילים אליה עד היום – לפעמים אנחנו מדברים על לשנות הרגלים שגובשו במשך עשורים שלמים.

אי לכך ובהתאם לזאת, ומתוך הרצון לעשות סדר בכמויות האינפורמציה האדירות שזורמות (שלא תמיד נכונה), החלטתי בכל זאת לשתף אתכם בתפריט ליום אחד של תזונת קיטו, עם דגש על השלבים הראשונים – להלן שלבי ההסתגלות.

טיפ קטן מאיתנו לפני שאנחנו ממשיכים – בתחילת הדרך, זה בסדר גמור לחזור על אותן ארוחות – הגוף אוהב את זה, ולכם יש שקט נפשי. בכמה שבועות הראשונים עד שאתם מסתגלים לתזונה, המטרה היא פחות גיוון קולינרי ויותר להתאים את הגוף למציאות החדשה.

בכל מקרה, תמיד אפשר להיעזר ברשימת הקניות המומלצת הזו, של מצרכים שתמיד טוב שיהיו בבית:

קיטו ליום אחד – משתף אתכם עם התפריט האישי שלי

ארוחת “בוקר”: בין 4 ל-5 ביצים מקושקשות, עם 40 גרם חמאה והרבה מלח. זה הכל. מקשקשים את הביצים עם המון חמאה ומלח על החום הכי נמוך הכיריים – מנה מזינה ומשביעה מאד, מחזיקה אותי להרבה זמן.

את המנה הזו אני אוכל בדרך כלל בין 12:00 – 13:00 בצהריים ואפילו ב-14:00 – עד אז אני בדרך כלל בצום ומפה המרכאות על ארוחת ה”בוקר”. אני אוכל את זה בין 3 ל-4 פעמים בשבוע.

ארוחת “ערב” לדוגמא: בשר או דגים, ובמקרה הזה שתי קציצות המבורגר של 200 גרם כל אחת עם מעט כרוב לבן ומיונז איולי ביתי שאני מכין על בסיס של MCT בשילוב של שמן זית. כמובן שפה אפשר לגוון – במקום כרוב מלפפון ירוק או סלט עלים ירוקים. במקום המבורגר – קבב או דג או אנטריקוט וכן הלאה…

נשנוש: אותו השלב בין הארוחות שמתגנבת לה פתאום תחושת רעב שנרצה לתת לה מענה – שקדים טבעיים, קוביית שוקולד מריר (90% קקאו ומעלה) או כל מזון אחר שמותר בתזונה. כלל ה”הכינותי מראש” שכבר הרחבתי עליו בעבר חשוב כאן במיוחד – במידה ותתקוף אתכם תחושת הרעב הזו (והיא אכן עלולה לתקוף, במיוחד בתחילת הדרך…) ולא יהיה לכם מזון שמותר בתזונה בהישג יד – אתם תהיו בבעיה. מסקנה – תכנון מראש והתארגנות בהתאם הם מפתחות חשובים להצלחה.

עד כאן יום בחייו של קיטוגן : )

פורסם במקור בקבוצת הפייסבוק תזונה קיטוגנית למתחילים.

מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו.

דילוג לתוכן